Kursy dla pracowników - dlaczego warto brać w nich udział?

16.08.2019

Kursy dla pracowników - dlaczego warto brać w nich udział?

Wbrew powszechnemu przekonaniu korzyści płynące ze szkolenia pracowników nie ograniczają się wyłącznie do samych pracowników. Badania pokazały już nie raz, jak firmy, które dużo inwestują w kursy pracowników, wydają się być bardziej prosperującymi firmami. W tym miejscu jednak skupimy się na tym, jak proces szkolenia pracowników dobrze wpływa na samych zainteresowanych.

 

Kluczowe korzyści płynące ze szkolenia dla pracowników

 

Gdybyś miał wybór między dwoma różnymi pilotami - jeden został przeszkolony, a drugi nie. Którego byś wybrał? Ale co, jeśli nie przeszkolony pilot nie poniósłby kosztów wstępnych za kursy zawodowe, które odbył? Nadal byś tego nie zrobił? Być może aktualnie nie jesteś na stanowisku kierowniczym, ale wizualizacja takiej sytuacji powinna Ci uświadomić, jak wiele dobrego niosą każde kursy dla pracowników, w których masz szansę wziąć udział. Jedno takie szkolenie – może w przyszłości stanowić różnicę między lepszym stanowiskiem czy możliwością wykonania projektu.

Większość menedżerów nie zatrudniłaby niewykwalifikowanych pracowników. Czasami jednak z czasem jako pracownik możesz stać się niewystarczająco wykwalifikowany ze względu na czynniki, takie jak:

  • zmieniająca się technologia
  • rozwój nowych metod

Oczywiście, że szkolenia kosztują, a dwa największe zasoby poświęcane przez Twojego pracodawcę na szkolenia dla firm to czas i pieniądze. Doceń to!

 

Szkolenie pracowników kosztuje:

  • czas
  • pieniądze
  • materiały

 

Często osoby trzecie są potrzebne do przeprowadzenia szkolenia zawodowego. Innym powodem, dla którego wiele osób nie jest chętnych, by wziąć udział w szkoleniu, są wcześniejsze, złe doświadczenia szkoleniowe. Czasami szkolenie było źle wykonane lub tematy po prostu nie pomagały w rozwoju. W poczuciu jawiło się to jako zwykła strata czasu. To może się zdarzyć z kilku powodów. Nieudane szkolenie wiąże się z wysokimi kosztami, firmy często nie chcą ryzykować – szczególnie gdy pracownicy zdają się być nie zainteresowani wzięciem udziału. Tak nie musi być! Okazuje się, że dla dzisiejszych pracowników dostępne są nawet darmowe kursy albo dofinansowanie, nierzadko na dużo wyższym poziomie niż te płatne.

 

Kursy dla pracowników – dlatego powinieneś wziąć w nich udział!

 

Masz wielkie szczęście, jeśli Twój pracodawca uznaje znaczenie regularnego szkolenia pracowników. Zatrzymanie przepływu pracy i uzyskanie ochrony dla tych pracowników, którzy będą z dala od miejsca pracy, są wyłącznie drobnymi niedogodnościami dla pracodawcy, który wie, jak bardzo ustawiczne dokształcanie jest ważne i dlatego z pełnym przekonaniem organizuje szkolenia dla pracowników.

 

Dlaczego więc powinieneś sam chcieć wziąć udział w tych szkoleniach?

 

Poprzez kursy dla pracowników zostajesz uzbrojony w narzędzia, które pozwolą Ci na lepsze wykonywanie pracy. Pracownicy, którzy mają możliwość zdobycia wiedzy podczas szkoleń, będą w końcu lepsi w swojej wydajności jako pracownik kwalifikowany. Menedżerowie na całym świecie doceniają wartość pracowników wykonujących swoją pracę bardziej efektywnie i wydajnie, nie chciałbyś być jednym z nich?

 

Kolejnym argumentem za są certyfikaty. Pracownicy, którzy uczęszczają na zorganizowane sesje szkoleniowe, prawie zawsze otrzymują jakąś formę certyfikatu uczestnictwa lub uczestnictwa w sesji szkoleniowej. Kierownicy powinni udokumentować szkolenie, umieszczając kopię szkolenia w certyfikacie w aktach osobowych. Jako pracownikowi na pewno spodoba Ci się uznanie za takie uczestnictwo i z pewnością posiadanie takiego dowodu wzięcia udziału w szkoleniu w swoich dokumentach będzie przydatne na dalszych etapach kariery zawodowej, w tej bądź innej firmie.

 

W plejadzie korzyści, jakie niosą kursy doszkalające, jest możliwość rozbudowania swojego CV. Potencjalni pracodawcy lubią mieć wgląd w szczegółowe informacje na temat odbytych różnego rodzaju szkoleń. Szczególnie mile widziane są kursy dla pracowników, które podnoszą kwalifikacje w obszarach, takich jak:

 

  • obsługa klienta
  • radzenie sobie z trudnymi klientami
  • kultura osobista w miejscu pracy

 

To przykładowe tematy szkoleniowe, które mogą zwiększyć szansę podczas rozmów o pracę. Innym, równie popularnym są szkolenia z zakresu komunikacji. Nie trudno wyjaśnić zasadność takich szkoleń – w końcu pracownicy spędzają większość dnia ze współpracownikami, aby osiągnąć cele i założenia firmy, dla której pracują. Umiejętność skutecznego i odpowiedniego komunikowania się ze sobą, zarówno w formie ustnej, jak i pisemnej, ma ogromne znaczenie dla produktywnego miejsca pracy.

 

Kursy dla pracowników – w drodze po awans

 

Przygotowanie do awansu niemal zawsze obejmuje wzięcie udziału w jakiejś formie szkoleniowej. Pracownicy, którzy mają możliwość uczestniczenia w szkoleniach, mogą być postrzegani jako przygotowujący się do możliwości awansu w organizacji lub poza nią. Na przykład pracownicy, którzy uczęszczają na zajęcia z umiejętności nadzorczych lub w kontaktach z trudnymi klientami, przygotowują się na przyszłe możliwości przywódcze. To kolejny i ostateczny argument przemawiający za tym, dlaczego w kursach dla pracowników warto brać udział.
 

Wstecz